Specjalista / Starszy Specjalista w Dziale Realizacji Kontroli
w Terenowym Wydziale Kontroli XIV w Olsztynie
w Departamencie Kontroli
Numer ogłoszenia: DK/25/3
Miejsce pracy: Olsztyn
1 etat / umowa o pracę
Termin składania ofert 27.01.2025 r.
Szczegóły oferty
Wykonywanie zadań określonych w przepisach dotyczących kontroli prowadzonych przez Dział Realizacji Kontroli, w szczególności:
- udział w przygotowaniu kontroli, w tym:
- współuczestnictwo w dokonywaniu analizy przedkontrolnej (zgromadzenie materiałów i informacji niezbędnych do przygotowania i przeprowadzenia kontroli),
- współudział w sporządzaniu projektu programu kontroli,
- udział w spotkaniach i naradach kontrolnych;
- przeprowadzanie kontroli zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi w NFZ zasadami, szczególnie w zakresie:
- świadczeń opieki zdrowotnej,
- zasadności wyboru leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego na receptę,
- przestrzegania zasad wystawiania recept oraz zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne,
- zgodnie z zatwierdzonym planem kontroli, kontroli doraźnych zleconych przez Prezesa Funduszu lub osoby uprawnione;
- zapewnienie zgodności prowadzonych czynności z programem kontroli;
- prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z realizowaną kontrolą, w szczególności:
- prowadzenie akt kontroli i akt sprawy zgodnie z obowiązującymi zasadami,
- sporządzanie projektu wystąpienia pokontrolnego,
- sporządzanie projektu wezwania do zapłaty skutków finansowych kontroli, o ile zostały one określone,
- opracowanie projektu zmienionego wystąpienia pokontrolnego lub stanowiska w sprawie złożonych zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego;
- właściwe przechowywanie wytworzonych dokumentów w związku z prowadzonymi kontrolami lub sprawami;
- monitorowanie wpływu informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych oraz ich wykonania w zakresie prowadzonych kontroli;
- realizacja zadań dotyczących przygotowania dokumentów związanych z rozliczaniem wyników/skutków kontroli i czynności sprawdzających, w szczególności:
- sporządzanie projektu dokumentów wynikających z procedury do procesu: Przygotowanie i przekazanie wniosku o rozliczenie wyników/skutków czynności prowadzonych na podstawie przepisów Działu IIIA ustawy o świadczeniach oraz procedury: Kontrola świadczeniodawców, aptek i ordynacji;
- realizacja czynności sprawdzających, o których mowa w art. 61w ustawy o świadczeniach oraz przygotowywanie dokumentów określających sankcje, zawartych w art. 61x ustawy o świadczeniach.
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe (preferowane kierunki medyczne: lekarski, pielęgniarstwo, położnictwo, zdrowie publiczne oraz prawo) lub inne wyższe w przypadku posiadania wykształcenia średniego medycznego;
- minimum 3 lata pracy zawodowej na stanowisko specjalisty;
- minimum 4 lata pracy zawodowej na stanowisko starszego specjalisty;
- posiadanie obywatelstwa polskiego;
- posiadanie zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za popełnione z winy umyślnej przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- doświadczenie zawodowe w placówkach ochrony zdrowia;
- znajomość przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 146 z późn. zm.), w szczególności przepisów Działu IIIA Kontrola.
Wykształcenie należy potwierdzić kopią dyplomu ukończenia szkoły średniej medycznej / uczelni wyższej; lata pracy zawodowej należy potwierdzić świadectwami pracy / zaświadczeniem o zatrudnieniu / aktualnym wyciągiem z CEIDG.
Wymagania dodatkowe:
- umiejętność myślenia analitycznego i syntetycznego oraz formułowania wniosków;
- umiejętność planowania i organizacji pracy własnej;
- komunikatywność i umiejętność pracy w zespole;
- wysoka kultura osobista;
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera w zakresie pakietu Microsoft Office (w szczególności programów Word, Excel).
Wymagane dokumenty:
- CV;
- podpisany kwestionariusz osobowy;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających wskazane w ogłoszeniu lata pracy zawodowej z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenie lub prowadzenia działalności gospodarczej;
- kopie innych dokumentów zgodnie z wymaganiami stanowiskowymi;
- podpisane oświadczenia i zgody (zwracamy szczególną uwagę na poprawne wypełnienie dokumentów).
Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak prawidłowo złożyć dokumenty lub szukasz dodatkowych informacji dotyczących procesu rekrutacji i technik naboru, skorzystaj z naszego poradnika. Znajdziesz tam również klauzulę informacyjną oraz wzory wymaganych zgód, które ułatwią Ci aplikowanie.