Podinspektor ds płac i księgowości jednostek organizacyjnych gminy

cze 28, 2025 Urząd Gminy Ełk warmińsko-mazurskie/Ełk
Urząd Gminy Ełk
Podinspektor ds płac i księgowości jednostek organizacyjnych gminy
Miejsce pracy: Ełk
Numer: StPr/25/0565
OBOWIĄZKI:
zgodnie z ogłoszeniem na bip https://bip.elk.gmina.pl/stanowisko-urzednicze-ds-plac-i-ksiegowosci-jednostek-organizacyjnych-gminy.html? w tym:1. Prowadzenie obsługi płacowej jednostek objętych wspólną obsługą, w tym:a)prowadzenie szczegółowej dokumentacji pracowniczej (karty wynagrodzeń oraz zasiłków chorobowych),b)sporządzanie list płac, odprowadzanie składek ZUS i podatku dochodowego od osób fizycznych, c)rozliczanie umów o dzieło i umów zlecenie,d) sporządzanie deklaracji do ZUS, Urzędu Skarbowego, GUS,e)przekazywanie pracownikom informacji PIT,f)wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i zarobkach, wynagrodzeniach do kapitału początkowego rent i emerytur (druk Rp-7),g)udzielanie pracownikom obsługiwanych jednostek informacji z zakresu: prawa pracy, karty nauczyciela, podatku dochodowego i ubezpieczeń społecznych,h)wykonywanie dyspozycji dokonania zapłaty zaakceptowanego do wypłaty wynagrodzenia oraz dokonania potrąceń zgodnie z obowiązującymi przepisami w sposób określony przez dysponenta środków kierownika jednostki z własnoręcznym potwierdzeniem daty i kwoty wykonania operacji,i)sporządzanie przelewów związanych z wypłatą wynagrodzeń,j)potwierdzanie oświadczeń emerytów i rencistów dotyczących przewidywanych wynagrodzeń,k)udział w przygotowywaniu dokumentów dla pracowników przechodzących na emeryturę lub rentę,l)planowanie wynagrodzeń obsługiwanych jednostek,m)sporządzanie informacji dla potrzeb dyrektorów obsługiwanych jednostek o wysokości wynagrodzenia otrzymywanego przez pracowników,n)sporządzanie zestawień wysokości wypłacanych wynagrodzeń dla potrzeb naliczeń nagród z zakładowego funduszu nagród;o)analizowanie kosztów wynagrodzeń obsługiwanych jednostek,p)sporządzanie wniosków o refundacje płac do Powiatowego Urzędu Pracy,q) przekazywanie danych do sporządzania sprawozdań w zakresie wynagrodzeń dla potrzeb SIO,r)rejestrowanie i wyrejestrowywanie pracowników oraz członków ich rodzin do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,s)wykonywanie zadań wynikających z art. 30a Karty Nauczyciela związanych z naliczaniem, wypłatą i sporządzeniem sprawozdania dotyczącego jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli,t)sporządzanie wymaganych przepisami sprawozdań, zestawień i raportów.2.Prowadzenie spraw kadrowych, akt osobowych dyrektorów oświatowych jednostek obsługiwanych, w tym:a)sporządzanie umów o pracę,b)wystawianie świadectw pracy,c)sporządzanie planów urlopowych, ewidencja i rozliczanie urlopów pracowniczych,d)prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich,e)prowadzenie ewidencji czasu pracy dyrektorów,f)wystawianie skierowań na badania wstępne, okresowe, kontrolne oraz szkolenia z zakresu bhp.3.Prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostek objętych wspólną obsługą w tym:a)dekretowanie oraz księgowanie dokumentów zgodnie z zakładowym planem kont,b)uzgadnianie sald,c)prowadzenie ewidencji środków trwałych i naliczanie amortyzacji środków trwałych,d)udział w przebiegu inwentaryzacji i jej wycena w jednostkach obsługiwanych,e)prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej opału,f)terminowe sporządzanie sprawozdań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,g)sprawowanie bieżącej kontroli i analizowanie realizacji planów finansowych,h)udział przy opracowywaniu projektów planu dochodów i wydatków dla poszczególnych jednostek obsługiwanych oraz w opracowywaniu zmian do tych planów.4.Kontrola prawidłowego wykonania umów realizowanych przez Gminę Ełk, w zakresie rzeczowym i finansowym wynikającym z zakresu obowiązków.5.Przygotowywanie projektów uchwał i ich realizacja oraz przygotowanie odpowiedzi na interpelacje radnych, skargi i wnioski sołtysów oraz mieszkańców gminy w zakresie zadań realizowanych na stanowisku.6.Przygotowywanie sprawozdań wynikających z zakresu wykonywanych czynności.7.Prowadzenie teczek rzeczowych wynikających z zakresu obowiązków zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt oraz zasadami dotyczącymi wewnętrznego obiegu dokumentów.
WARUNKI PRACY:
Wymagania konieczne:

Wykształcenie: średnie branżowe, ekonomiczne
Uprawnienia: księgowy
Uprawnienia: biegła obsługa komputera z obsługą internetu
Uprawnienia: Specjalista ds. kadr i wynagrodzeń


Wymagania inne:

[Inne] : zgodnie z ogłoszeniem na BIPdoświadczenie zawodowe związane z księgowością, naliczaniem płac i obsługą kadrową pracowników oświaty będzie dodatkowym atutem.

Miejsce pracy:

Ełk


Rodzaj umowy:

Umowa o pracę na czas określony


Wynagrodzenie brutto:

od 4 720 PLN

KONTAKT:

Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Ełku

Bieżące oferty pracy

Inżynier Robót Sanitarnych i Technologicznych

lip 19, 2025

Praca.pl

warmińsko-mazurskie / Olsztyn

Zadania: Nadzór nad pracami sanitarnymi i technologicznymi zgodnie z projektem i harmonogramem Zlecanie zadań oraz rozliczanie podwykonawców Koordynacja dostaw i zasobów na budowie Współpraca z klientami, dostawcami i ekipami wykonawczymi Raportowanie postępu...

Pracownik magazynu budowlanego

lip 19, 2025

Praca.pl

warmińsko-mazurskie / Olsztyn

Opis stanowiska Przyjmowanie i wydawanie materiałów na terenie budowy Obsługa komputera oraz systemu magazynowego Przygotowywanie zapotrzebowań materiałowych dla placu budowy Gromadzenie dokumentacji technicznej towarów (certyfikaty, deklaracje, karty...

Menedżer Sprzedaży

lip 19, 2025

BZK Alco S.A.

warmińsko-mazurskie / Olsztyn

Zakres obowiązków: Realizacja celów sprzedażowych i dystrybucyjnych w wyznaczonym regionie rynku tradycyjnego (sklepy detaliczne, hurtownie, punkty gastronomiczne). Aktywne budowanie i utrzymywanie relacji handlowych z obecnymi i nowymi klientami. Negocjowanie...

Fryzjer męski (barber)

lip 18, 2025

Powiatowy Urząd Pracy w Grajewie

podlaskie / Grajewo

Zgodnie z programem stażu. Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie zawodowe, inne Uprawnienia: fryzjerstwo Wymagania inne: