Inspektor wojewódzki

wrz 05, 2025 Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie warmińsko-mazurskie/Olsztyn
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 155892

Warunki pracy

- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,


- kontakt z klientem zewnętrznym,


- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),


- wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku.

Zakres zadań

  • Prowadzi sprawy związane z finansowaniem realizacji zadań pozostających w obrębie działania Wydziału Polityki Społecznej, w tym m.in. planuje i weryfikuje potrzeby gmin, powiatów i samorządu województwa w danym zakresie, w celu pełnego zabezpieczenia potrzeb jednostek samorządu terytorialnego i kontroli nad prawidłowym wydatkowaniem dotacji.
  • Prowadzi sprawy związane z dotowaniem gmin w zakresie kształcenia młodocianych pracowników ze środków Funduszu Pracy oraz w zakresie projektów, w ramach programów rządowych i resortowych, w tym finansowanych z funduszy celowych, realizowanych przez organizacje pozarządowe, podmioty gospodarcze, osoby fizyczne i jednostki samorządu terytorialnego (weryfikuje kosztorysy, określa treść i sporządza umowy na realizacje przedmiotowych zadań, a także sporządza sprawozdania z wydatkowania dotacji w tym zakresie, w celu określenia sposobu przyznania, wydatkowania i rozliczenia przyznanych dotacji oraz oceny stopnia zrealizowanego zadania i prawidłowości wydatkowania przyznanych środków).
  • Bierze udział w kontrolach w gminach w zakresie prawidłowej realizacji zadań dofinansowanych ze środków Funduszu Pracy, w jednostkach realizujących programy resortowe (Maluch +, Senior+) w celu oceny stopnia zrealizowanych zadań oraz prawidłowości wydatkowania przyznanych środków. Nie pełni funkcji przewodniczącego kontroli.
  • Przygotowuje merytoryczną i finansową analizę wykonania budżetu (kwartalnie i rocznie w układzie tradycyjnym oraz półrocznie i rocznie w układzie zadaniowym) w celu oceny realizacji zadań przez jednostki samorządu terytorialnego w danym zakresie.
  • Sporządza comiesięczny podział dotacji dla Wydziału Finansów i Budżetu na zadania z zadań pozostających w obrębie działania Wydziału Polityki Społecznej, zarówno w układzie tradycyjnym jak i zadaniowym, na podstawie samodzielnie opracowanych formularzy miesięcznych meldunków z realizacji zadania, w celu zabezpieczenia pełnej realizacji zadań przez jednostki samorządu terytorialnego w każdym miesiącu roku budżetowego.
  • Opracowuje projekt planu budżetu w oparciu o ustalone wytyczne ministra właściwego do spraw finansów publicznych w układzie tradycyjnym i zadaniowym w celu zabezpieczenia realizacji zadań przez jednostki samorządu terytorialnego.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • znajomość ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.)
  • znajomość ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 ze zm.)
  • znajomość ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 798)
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej (Dz.U. z 2024 r., poz. 409)
  • wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, terminowość, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • bardzo dobra znajomość obsługi komputera (w szczególność MS Excel)
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie w zakresie obsługi oprogramowania do realizacji sprawozdań z zakresu zadań pozostających w obrębie działania Wydziału (CAS)

Bieżące oferty pracy

Konsultant Klienta Biznesowego - sprzedaż usług teleinformatycznych – ICT

wrz 06, 2025

m-PLAY

warmińsko-mazurskie / Olsztyn

Obowiązki: Aktywne pozyskiwanie nowych klientów biznesowych oraz dbałość o relacje z obecnymi klientami Analiza potrzeb klientów i doradztwo w zakresie najlepszych rozwiązań w zakresie usług telekomunikacyjnych typu Voice i ICT Negocjacje warunków...

Kucharz

wrz 05, 2025

"CICHY KĄCIK" Dorota Piźlecka

podlaskie / Augustów

Przygotowanie posiłków gorących Wymagania inne:

Palacz

wrz 05, 2025

Powiatowy Urząd Pracy w Olecku

warmińsko-mazurskie / Olecko

obsługa kotłów wodnych centralnego ogrzewania na paliwa stałe Wymagania konieczne: Wykształcenie: podstawowe Wymagania inne: mile widziane doświadczenie w zawodzie palacz, dyspozycyjność

Robotnik budowlany

wrz 05, 2025

Powiatowy Urząd Pracy w Grajewie

podlaskie / Rajgród

Robotnik budowlany Wymagania inne: Doświadczene zawodowe