Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 155892
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
- wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku.
Zakres zadań
- Prowadzi sprawy związane z finansowaniem realizacji zadań pozostających w obrębie działania Wydziału Polityki Społecznej, w tym m.in. planuje i weryfikuje potrzeby gmin, powiatów i samorządu województwa w danym zakresie, w celu pełnego zabezpieczenia potrzeb jednostek samorządu terytorialnego i kontroli nad prawidłowym wydatkowaniem dotacji.
- Prowadzi sprawy związane z dotowaniem gmin w zakresie kształcenia młodocianych pracowników ze środków Funduszu Pracy oraz w zakresie projektów, w ramach programów rządowych i resortowych, w tym finansowanych z funduszy celowych, realizowanych przez organizacje pozarządowe, podmioty gospodarcze, osoby fizyczne i jednostki samorządu terytorialnego (weryfikuje kosztorysy, określa treść i sporządza umowy na realizacje przedmiotowych zadań, a także sporządza sprawozdania z wydatkowania dotacji w tym zakresie, w celu określenia sposobu przyznania, wydatkowania i rozliczenia przyznanych dotacji oraz oceny stopnia zrealizowanego zadania i prawidłowości wydatkowania przyznanych środków).
- Bierze udział w kontrolach w gminach w zakresie prawidłowej realizacji zadań dofinansowanych ze środków Funduszu Pracy, w jednostkach realizujących programy resortowe (Maluch +, Senior+) w celu oceny stopnia zrealizowanych zadań oraz prawidłowości wydatkowania przyznanych środków. Nie pełni funkcji przewodniczącego kontroli.
- Przygotowuje merytoryczną i finansową analizę wykonania budżetu (kwartalnie i rocznie w układzie tradycyjnym oraz półrocznie i rocznie w układzie zadaniowym) w celu oceny realizacji zadań przez jednostki samorządu terytorialnego w danym zakresie.
- Sporządza comiesięczny podział dotacji dla Wydziału Finansów i Budżetu na zadania z zadań pozostających w obrębie działania Wydziału Polityki Społecznej, zarówno w układzie tradycyjnym jak i zadaniowym, na podstawie samodzielnie opracowanych formularzy miesięcznych meldunków z realizacji zadania, w celu zabezpieczenia pełnej realizacji zadań przez jednostki samorządu terytorialnego w każdym miesiącu roku budżetowego.
- Opracowuje projekt planu budżetu w oparciu o ustalone wytyczne ministra właściwego do spraw finansów publicznych w układzie tradycyjnym i zadaniowym w celu zabezpieczenia realizacji zadań przez jednostki samorządu terytorialnego.